Spring naar content

Lerarenorganisaties presenteren Beroepsbeeld Leraar

Het Beroepsbeeld Leraar beschrijft de essentie van het leraarschap, wat de leraar nodig heeft om zijn kerntaken goed uit te voeren, hoe de leraar zich kan ontwikkelen en wat de verschillen tussen de onderwijssectoren zijn.
gymleraar met twee leerlingen in de gymzaal

Een impressie van de verhalen

Bijna 600 leraren en docenten verspreid over het hele land deelden hun persoonlijke verhalen, successen, leerprocessen en professionele kennis om bij te dragen aan het Beroepsbeeld Leraar. We geven je in dit artikel een impressie van de verhalen.
Podcast 'Bij de Les'

Podcast: wat houdt het beroep leraar nou echt in?

Luister de interessante onderwijspodcast ‘Bij de Les’ waarin Iselien Nabben en Jelmer Evers praten over het beroep leraar. Wat houdt het in? Hoe is het de afgelopen decennia veranderd en hoe willen leraren dat hun beroep eruitziet?

Voorzitter CNV Onderwijs: “Beroepsprofessionaliteit niet op waarde geschat”

Daniëlle Woestenberg is al twaalf jaar docent levensbeschouwing en sinds 2020 voorzitter van CNV Onderwijs (CNV Connectief). In de samenleving zijn eindeloos veel opvattingen waarbij pedagogiek en didactiek door elkaar heen lopen. Maar de mening van de echte professional wordt volgens haar niet genoeg op waarde geschat.
De leden van de Denktank Beroepsbeeld Leraar

Maak kennis met de Denktank Beroepsbeeld Leraar

De Denktank Beroepsbeeld Leraar bestaat uit veertien gepassioneerde leraren en docenten uit het primair, voortgezet, middelbaar beroeps- en speciaal onderwijs. Kennisland werkt aan het beroepsbeeld van de leraar door verhalen van leraren uit de verschillende onderwijsvormen te verzamelen. Samen met de denktank duiden en ordenen we deze verhalen. Graag stellen we hier de leden van de Denktank aan je voor.